Masimo(Bowers & Wilkins, Denon and Marantz) to Sell Consumer Audio Business to HARMAN International


マシモ、コンシューマーオーディオ事業をハーマン・インターナショナルに売却

May 06, 2025

Divestiture Supports Masimo’s Focus on Core Professional Healthcare Business and Delivering Market Leading Innovation

IRVINE, Calif.—May 6, 2025—Masimo Corporation (Nasdaq: MASI), a leading global medical innovator, today announced that it has entered into a definitive agreement to sell its Sound United consumer audio business to HARMAN International (“HARMAN”), a wholly-owned subsidiary of Samsung Electronics Co., Ltd., for an aggregate purchase price of $350 million in cash, subject to certain adjustments. The sale follows the previously announced review of Masimo’s consumer audio business and will support the Company’s strategic focus on driving innovation in its core professional healthcare segment. The transaction is expected to close by the end of 2025, subject to receiving necessary regulatory approvals.

Quentin Koffey, Vice Chairman of Masimo’s Board of Directors, stated, “Finding the right home for this business has been a stated priority of the new Board from day one, and this transaction represents an important milestone as we continue to position the Company to achieve our goals of accelerating revenue growth while delivering disciplined margins. Masimo has tremendous opportunities ahead and we are confident we have the right healthcare-focused strategy, experienced leadership team and culture of innovation in place to build on our significant positive momentum.”

Dave Rogers, President of HARMAN’s Lifestyle division, said, “This acquisition represents a strategic step forward in the expansion of HARMAN’s core audio business and footprint across key product categories such as Home Audio, Headphones, Hi-fi components, and Car Audio. It complements our existing strengths and opens new avenues for growth. Sound United’s portfolio of world-class audio brands including Bowers & Wilkins, Denon and Marantz, will join HARMAN’s iconic family of brands, including JBL, Harman Kardon, AKG, Mark Levinson, Arcam, and Revel. Built on a shared legacy of innovation and excellence in audio technology, this combined family of brands, together with the talented employees of both companies, will deliver complementary audio products, strengthen our value proposition and offer more choices to consumers.”

Katie Szyman, Chief Executive Officer of Masimo, said, “Since I took over as CEO, a key objective has been refocusing our business to ensure we are allocating time and resources to areas of unmet clinical need and driving growth and operational efficiencies. This transaction aligns with these objectives. Our consumer audio business and its talented team will be well positioned for growth and success under HARMAN’s leadership.”

The transaction is subject to the satisfaction or waiver of certain closing conditions, including the receipt of any required regulatory approvals.

Centerview Partners LLC and Morgan Stanley & Co. LLC served as financial advisors to Masimo and Sullivan & Cromwell LLP served as legal advisor to Masimo in connection with the transaction.

マシモは、事業売却により、中核事業であるプロフェッショナル・ヘルスケア事業への注力と市場をリードするイノベーションの実現を目指します。

カリフォルニア州アーバイン発 — 2025年5月6日 — 世界をリードする医療イノベーターであるマシモ・コーポレーション(Nasdaq: MASI)は本日、コンシューマー向けオーディオ事業であるSound Unitedを、サムスン電子株式会社の完全子会社であるHARMAN International(以下「HARMAN」)に売却する正式契約を締結したことを発表しました。売却価格は現金3億5,000万ドル(一部調整後)です。今回の売却は、マシモのコンシューマー向けオーディオ事業に関する既に発表済みの見直しに基づくものであり、中核事業であるプロフェッショナル・ヘルスケア分野におけるイノベーションの推進という同社の戦略的重点戦略を支えるものです。本取引は、必要な規制当局の承認を条件に、2025年末までに完了する予定です。

マシモ取締役会副会長のクエンティン・コフィー氏は次のように述べています。「新取締役会は、就任当初からこの事業の適切な受け入れ先を見つけることを最優先事項としてきました。今回の取引は、収益成長の加速と規律ある利益率の確保という当社の目標達成に向けた体制構築において、重要な節目となります。マシモには大きなチャンスが待ち受けており、ヘルスケアに重点を置いた適切な戦略、経験豊富なリーダーシップチーム、そしてイノベーションの文化を確立することで、この大きな勢いをさらに発展させていくことができると確信しています。」

ハーマンのライフスタイル部門プレジデント、デイブ・ロジャースは次のように述べています。「今回の買収は、ホームオーディオ、ヘッドフォン、Hi-Fiコンポーネント、カーオーディオといった主要製品カテゴリーにおいて、ハーマンのコアオーディオ事業と事業展開を拡大するための戦略的一歩となります。当社の既存の強みを補完し、新たな成長の道を切り開きます。Bowers & Wilkins、Denon、MarantzといったSound Unitedの世界トップクラスのオーディオブランドは、JBL、Harman Kardon、AKG、Mark Levinson、Arcam、Revelといったハーマンの象徴的なブランドファミリーに加わります。オーディオ技術における革新と卓越性という共通の伝統を基盤として、両社の優秀な従業員と共に、この統合されたブランドファミリーは、補完的なオーディオ製品を提供し、当社の価値提案を強化し、消費者により多くの選択肢を提供することになるでしょう。」

マシモの最高経営責任者(CEO)であるケイティ・シマンは次のように述べています。「CEO就任以来、当社の主要目標は事業の焦点を再構築し、満たされていない臨床ニーズの領域に時間とリソースを配分し、成長と業務効率の向上を促進することです。今回の取引はこれらの目標に合致するものです。当社のコンシューマーオーディオ事業とその優秀なチームは、ハーマンのリーダーシップの下、成長と成功に向けて有利な立場を築くことができるでしょう。」

本取引は、必要な規制当局の承認の取得を含む、特定の完了条件の充足または免除を条件としています。

本取引に関連して、Centerview Partners LLCとMorgan Stanley & Co. LLCがマシモの財務アドバイザーを務め、Sullivan & Cromwell LLPがマシモの法律アドバイザーを務めました。


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